Het blog met allerlei feitjes en weetjes over huizen!

Nieuws

Een goede tip voor je nieuwe onderneming!

Bij het starten van een nieuw bedrijf komen een aantal belangrijke dingen kijken. Dit zorgt er meestal voor dat de op het oog minder belangrijke dingen worden vergeten. Dat is natuurlijk niet zo handig omdat je met je bedrijf graag vooruit zou willen. Daarom zal ik hieronder een van de dingen beschrijven die vaak worden vergeten door nieuwe ondernemers maar waarvan het wel heel handig is om het geregeld te hebben. Deze tip geldt over het algemeen vooral voor eigenaren die een fysieke zaak hebben als een restaurant, kledingwinkel, cafe of iets dergelijks. Het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit in welke branche je je bevindt.

Tip van de dag

Nadat je alle hoofdlijnen goed op papier hebt staan en alles lijkt geregeld breekt er een andere fase aan. Een fase waarin de kleinere zaken ook belangrijk worden. De tip van de dag richt zich hierop. Waar veel ondernemers niet aan denken als ze beginnen is hoe ze het afval dat ze produceren willen gaan afvoeren. Het is een beetje omslachtig om als ondernemer elke keer zelf naar de vuilstort te moeten rijden. Je kunt je tijd wel beter besteden. Zeker in het begin! 
Probeer maar alvast eens na te denken hoe je dit zou willen oplossen. Mijn tip daarbij is om een afvalcontainer te huren.

Argumenten

Er zijn een hele hoop argumenten te bedenken waarom het naar mijn mening de beste oplossing is om van je afval af te komen. Ik zal er nu een aantal noemen die voor mij belangrijk zijn. De eerste staat hierboven eingelijk al genoemd. Die zal ik dus niet nog een keer opnieuw benoemen. 

Het is voor veel mensen logisch om een telefoon abonnement af te sluiten omdat ze er misschien wel dagelijks gebruik van maken. Waarom zou je dat met het huren van een afvalcontainer niet doen? Je kan namelijk zelf een contract afsluiten waarbij je aangeeft hoe vaak je afval opgehaald moet worden en welke hoeveelheid het moet zijn. Zo heb je daar in ieder geval geen omkijken meer naar. Je gaat een vast bedrag per maand betalen dus dat is dan weer gemakkelijk voor de boekhouding. Je kan ze zo opschrijven bij je vaste lasten.

Verder is het fijn dat je het ook eerst een paar keer kunt proberen voordat je een contract afsluit. Mocht je bijvoorbeeld een keer een feestje geven. Dan kan je er ook eenmalig gebruik van maken. Ideaal toch?

Heb jij nog tips die mensen met een nieuwe onderneming vaak over het hoofd zien?

Geef een reactie